Prachtig, een metamorfose, een aanwinst voor de stad. Vanmiddag konden we een kijkje nemen in een nieuwe Beurs, het nieuwe huis van Campus Fryslân, onderdeel van Rijksuniversiteit Groningen.

De architecten van J.O.N.G. in Lemmer hebben er in hun opdracht iets bijzonders van gemaakt. Het motto van de architecten, 100% oud, 100 % nieuw, hebben ze met succes toegepast op het oude handels- en waaggebouw van Leeuwarden. Van binnen verrassend modern, en, in ieder opzicht met veel waardering voor het weer tot z’n recht laten komen van een machtig monumentaal gebouw.

Neem de tijd voor een uitgebreide kennismaking met het nieuwe binnen. En als u binnen bent, ziet u verrassend veel doorkijkjes naar ‘Leeuwarden’ en dus ook aan de voor en zijkant, naar de Museumhaven. Vandaar dat we dit beeld konden maken…Museumhaven Leeuwarden feliciteert Campus Fryslân met haar prachtige onderkomen! Op een mooie toekomst in en voor Leeuwarden.