Vanaf volgende week zaterdag herbergt Stanfries X in de Museumhaven een bijzondere tentoonstelling van Marleen Griep: foto’s over het veranderende Leeuwarden in de aanloop naar Culturele Hoofdstad.

Verandering inspireert. Rond de tentoonstelling van Marleen, op de scheiding van het oude Culturele Jaar en het nieuwe Legacy-jaar 2019, organiseert Museumhaven Leeuwarden 2 avonden over Verandering. Op de vrijdagavonden 21 en 28 december organiseren we aan boord van Stanfries X een verhalenavond tussen 20 en 22 uur. We nodigen jou uit om jouw verhaal over ‘verandering‘ te vertellen.

Kleine setting, intiem publiek. Vertellen & Luisteren. Meld je aan. Je bent vrij je eigen verhaal in 15 tot 20 minuten te vertellen. Gewoon omdat jouw, mijn en ons verhaal ons in onze omgeving tekent, zoals de foto’s van Marleen over veranderingen in de stad eind 2017 verhalen. Inspiratie. Marleen begon met het vastleggen van de verandering in haar omgeving, geïnspireerd door vriend Tjerk Visser, die eind 2017 overleed. Het verhaal gaat altijd door, het is het verhaal van mensen die zichzelf en de stad ontwikkelen. Vertel, vertel wat jou veranderde of verandert of wat verandering met je deed of doet. Met of zonder Culturele Hoofdstad. Wij zijn onze nalatenschap, het is ons verhaal. Verhalen vertellen brengt ons bij elkaar; dat weten we van de opening van LF2018. Het culturele jaar is voorbij, maar het verhaal eindigt nooit…

Wil jij vertellen over jouw verandering, op 21 of op 29 december? Meld je nu aan op info@museumhavenleeuwarden.nl .

Fototentoonstelling Verandering: op zaterdag 22 en 29 december 2018 en 6 en 13 januari 2019, van 14-17 uur. Aan boord Stanfries X, Willemskade naast de Beurs.