Stânfries X gooit de trossen los

De voormalige beurtvaarder Stânfries X gooit ook deze zomer de trossen los en organiseert weer beurtvaarten met passagiers. Dokkum en Grou zijn gekozen de zomerbestemmingen van 2022. Vaar mee en geniet van reizen, verhalen en ontmoeting.

Stichting Museumhaven Leeuwarden is eigenaar van Stânfries X en organiseert elk zomerseizoen verschillende beurtvaarten. Passagiers wordt de kans geboden om mee te reizen en te genieten van verhaal en ontmoeting. De kosten van de beurtvaarten bedragen € 35 per persoon en € 2,50 voor een fiets. Met de opbrengst wordt u voor een jaar lid van de stichting Vrienden van Stânfries X en steunt u het onderhoud van de enige nog overgebleven beurtvaarder van de voormalige Leeuwarder Rederij Stânfries. De beurtvaarten zijn volledig verzorgd, inclusief lunch en drinken. Per reis kunnen maximaal 12 passagiers mee, aanmelding is verplicht.

Het programma van zomer 2022
Deze zomer doet Stânfries X twee verschillende bestemmingen aan: zowel het prachtige watersportdorp Grou als Admiraliteitsstad Dokkum.

Beurtvaarten naar en van Grou:

• Op 16 juli en 13 augustus vertrekt Stânfries X om 10 uur vanaf de Junokade en komt daar ook weer aan voor een dagtocht naar Grou.
  • Op 30 juli is de Stânfries X in Grou vanwege het Skutsjesilen en kunt u aan boord verblijven.

Beurtvaarten naar en van Dokkum:

• Op 4 augustus vaart Stânfries X over de Dokkumer Ee van Leeuwarden naar Dokkum (enkele reis). Vertrek om 10 uur vanaf de hoek Willemskade / Prins Hendrikbrug. Op 6 augustus vaart Stânfries X vanuit het centrum van Dokkum (Grootdiep) naar Leeuwarden en meert weer af aan de Willemskade (enkele reis).
  • Op 28 augustus vaart Stânfries X over de Dokkumer Ee van Leeuwarden naar Dokkum vanwege de Admiraliteitsdagen(enkele reis). Vertrek om 10 uur vanaf de hoek Willemskade / Prins Hendrikbrug. Op 4 september vaart Stânfries X vanuit het centrum van Dokkum (Grootdiep) naar Leeuwarden en meert weer af aan de Willemskade (enkele reis).

Coronaproof

Meevaren met Stânfries X betekent genieten van het water en van ontmoeting en verhaal. Mocht het kabinet later deze zomer besluiten maatregelen te verscherpen, dan gelden die uiteraard ook aan boord.

Meld je aan!

Meevaren met Stânfries X deze zomer? Meld je dan aan per email via info@museumhavenleeuwarden.nl met opgave van aantal opvarenden en naam, adres, woonplaats. Onze mailbevestiging is uw bewijs van inschrijving en aansluitend ontvangt u nadere informatie.