Poster Elfstedenroeimarathon

Stanfries X, ’t trotse vlaggeschip van Museumhaven Leeuwarden, is op vrijdag 15 mei a.s. officieel startschip voor dertigste editie van de Elfstedenroeimarathon. Het jubilerende grootste roeifestijn van Nederland, georganiseerd door de Leeuwarder Roeivereniging Wetterwille, start 15 mei in de Prinsentuin vanaf 20.00 uur voor de ca. 100 teams uit binnen- en buitenland; de marathon moet binnen 24 uur worden afgelegd. Na twee jaar afwezigheid is Stanfries X weer startschip; de hereniging van oude bekenden dus. Museumhaven Leeuwarden is verheugd dat Stanfries X weer de eer te beurt valt om als startschip te dienen. Kom de roei-teams aanmoedigen bij hun start op vrijdag 15 mei, vanaf 20.00 uur; de roeiers starten dan voor hun eerste mijlen richting Dokkum. Zaterdag 16 mei einde middag, begin avond is de finish bij het clubhuis van Wetterwille.